בית לנשים ששמות את עצמן במרכז
לקבלת עדכונים חמים הירשמי לניוזלטר

ויטמין C

ויטמין c הוא מרכיב קוסמטי שיש לגביו הסכמה רחבה למדי בקרב רופאי העור. הוא מגיע במרקמים שונים, סרומים או קרמים. כל חברת קוסמטיקה שמכבדת את עצמה מייצרת היום תכשירי ויטמין c וניתן להשיג אותו במגוון מחירים, מהנמוך ביותר אצל חברות המדף בפארמים השונים ועד לגבוה ביותר אצל חברות הקוסמטיקה היוקרתיות. גם חברות שמייצרות מוצרים מרכיבים טבעיים בלבד מייצרות תכשירי ויטמין c. הוא מגיע במספר ריכוזים של 5%, 10%, 15% ואפילו 20%.

 

 

ויטמין C

אז מה זה בעצם ויטמין c ומה הסגולות שלו? הוא מחולל פלאות בעור הפנים ויש לו אין ספור יתרונות. הוא מכיל אנטי-אוקסידנטים שמסייעים בהגנה אקטיבית מקרינת השמש ומזיהום סביבתי, כלומר עצם השימוש בויטמין c (בשילוב עם קרם הגנה כמובן) מסייע בהגנה על עור הפנים מנזקי השמש. מעבר להגנה פעילה על עור הפנים הוא מסייע בתיקון פגמים קיימים, מבהיר את עור הפנים ומסייע בטשטוש כתמי שמש ובהפחתה של פיגמנטציה. בנוסף לכך הוא מעודד ייצור של קולגן ואלסטין, שהם שני חלבונים שנמצאים בגוף וממלאים תפקיד חיוני במיצוק והתחדשות עור הפנים וככל שאנחנו מתבגרות המאגרים הטבעיים שלהם מתדלדלים. מכיוון שויטמין c מעודד את הייצור שלהם הוא מהווה למעשה תכשיר אנטי-אייג׳ינג.

הנגזרת הטהורה ביותר של ויטמין c היא החומצה האסקורבית, מכיוון שהיא הטהורה ביותר היא גם החזקה ביותר ולכן עשויה לגרום לגירוי בעור. במקביל לכך היא הרגישה ביותר ומתחמצנת במהירות יחסית. וזאת בעצם הבעיה עם המרכיב – לויטמין c יש גם צד אפל. קשה לייצר ויטמין c מכיוון שהחומצה האסקורבית לא יציבה והוא עלול להתחמצן במהירות, מה שעלול לגרום לפגיעה באפקטיביות של התכשיר או אפילו לנזקים בעור הפנים. לכן חשוב לבדוק את צבע התכשיר לפני השימוש (אם הוא חום מדי כנראה עבר תהליך של חמצון) ואת הריח שלו, הוא לא אמור להסריח. הבעיה המרכזית של ויטמין c היא שהוא עשוי להיות פעיל מדי ובכך לעודד גירויים בעור ואפילו לעודד התפרצויות של אקנה. ישנן נגזרות אחרות של ויטמין c, הן יציבות יותר והסיכוי שיגרמו לגירוי בעור נמוך יותר, אבל בהחלט יתכן שהן יהיו גם פחות אפקטיביות.

אז איך אנחנו בוחרות את הויטמין c שלנו? קודם כל היקר ביותר הוא לא בהכרח הטוב ביותר והפעיל ביותר גם לא בהכרח יתאים לכן. אם לא השתמשתן מעולם בויטמין c התחילו מהריכוזים הנמוכים ועלו בהדרגה עם הסתגלות העור. במידה ואתן סובלות מאקנה פעיל לא הייתי משתמשת בויטמין c בכלל. גם אם אתן סובלות מרוזציאה (מחלה בעור הפנים שגורמת לאדמומיות העור, הרחבת כלי דם ופצעים שמזכירים מאוד פצעי אקנה) הייתי שוקלת את השימוש בתכשיר או שהייתי משתמשת בריכוז נמוך יותר של 5% או 10% לכל היותר. אין לכן אקנה פעיל? התחלתן שימוש בויטמין c והוא עורר תגובה אקנתית? ראשית שימו לב לכמות בה אתן משתמשות, מדובר בתכשיר פעיל ואין צורך ביותר מדי חומר. שנית, בדקו את הריכוז, אם הריכוז הוא 15% או גבוה מכך, הורידו את הריכוז ל 10% או אפילו 5%. לפעמים זה לא עניין של ריכוז אלא מרכיבים אחרים בתכשיר, יכול להיות שהוא על בסיס של קרם או שמן ואז רצוי לעבור לויטמין c על בסיס מים. כך או אחרת רצוי לבדוק את המרכיבים הנוספים לפני תחילת השימוש ולוודא שהם לא חוסמי נקבוביות.

אם עברתן את כל השלבים ומצאתן את המוצר המתאים העור שלכן כנראה יודה לכן, במידה ולא, לא נורא, ישנן אופציות מצוינות אחרות בשוק כמו הניאוצינמיד שניתן לקרוא עליהן בנפרד. שיהיה בהצלחה!

  • המידע אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם רפואי.
ויטמין C
ויטמין C
הסרום הנכון
הסרום הנכון
שתפי חברות

מזמינה אותך לקרוא עוד

סוכר מעובד
המילים שלי
הגמילה שלי מסוכר מעובד הכישלונות שלי

כמה פעמים נכשלתי לפני ההצלחה (או הכישלון הבא)

סוכר מעובד
המילים שלי
הגמילה שלי מסוכר מעובד

התענוג שהורג אותנו ברכות – הפרידה שלי מסוכר מעובד

מבלות יחד
רק רוצחים בבניין

פודקאסט חובבים פותר מקרי רצח מסתוריים בבניין מגורים בניו יורק