בית לנשים ששמות את עצמן במרכז
לקבלת עדכונים חמים הירשמי לניוזלטר

הגמילה שלי מסוכר מעובד

סוכר מעובד אחראי לכל-כך הרבה מבעיות הבריאות שלנו, אבל איזה עונג שמימי!
איך אנחנו מנערים מעצמנו את ההרגל המגונה הזה ולמה חשוב לעשות את זה

אני אוהבת מתוקים, כל-כך אוהבת אותם. נדמה לי שהחיך שלי מחווט ספציפית לטעם הזה. איך אפשר שלא? רק תסתכלו על התמונות, הם כל-כך יפים והטעם, אוווו הטעם. יש אנשים שלא אוהבים שוקולד ואני מלאת קנאה כלפי ברי המזל האלה שמפגינים אדישות מוחלטת לסוכר. נקודה נוספת בתשוקה שלי לסוכר – הגוף שלי לא יודע שובע ממנו, אין לי מנגנון של בחילה, אין לי מפסקים פנימיים, בדיוק כמו דג שלא יודע שובע אני יכולה לאכול סוכר עד שאתפוצץ. אנשים סביבי מתקשים להאמין לי, רק כאלה שראו את זה במו עיניהם יכולים להעיד: אני מסוגלת לאכול חבילות שלמות של ממתקים ואין לי שום בקרת כמות ואיכות, קסטה מרובעת כזאת של טעם קור – שש במכה, טילונים פשוטים – שלושה לפחות, חבילות של לואקר, שלושה ארבעה חטיפים של קינדר בואנו. הכל בבת אחת התחלתי בבוקר וסיימתי רק בלילה כשהלכתי לישון. אני באמת באמת אוהבת סוכרים. אבל מה לעשות, סוכר מעובד הוא רעל מזוקק. כמעט כולם מכירים את הנתונים ובכל זאת כמה מילים על מה הבעיה עם סוכר מעובד.

העניין הוא שסוכר מעובד ניתן למצוא לא רק בממתקים שהזכרתי אלא גם באורז לבן, פסטות, וקמח לבן. קורנפלקס כולל סוכר מעובד, מנת נודלס כוללת סוכר מעובד, קולה, פסטה, שוורמה – כן סוכר מעובד, רסק עגבניות? נכון, סוכר מעובד. כזאת כמות של סוכר יוצרת הצפה של אינסולין בגוף שלנו שמתאמץ לפנות את הסוגר העודף, הוא מפנה את הסוכר אבל אז הגוף שלנו חייב סוכר חדש כי מה לעשות, העסק הזה ממכר כמו סיגריות והמוח שלנו פוקד עלינו להשיג דחוף סוכר נוסף וככה אנחנו יוצרים מעגל קסמים של אכילת סוכר אינסופית. מה זה עושה לגוף שלנו? קודם כל סוכרת סוג 2 שזה בעצם חוסר תפקוד של המערכת שמווסתת צריכת סוכר וזה כמובן עשוי להביא לקטסטרופות כמו קטיעת איברים, עיוורון ומוות. מעבר לזה צריכת יתר של סוכר מעובד מביאה לפגיעה במערכת החיסונית, לדלקות בגוף ויש הטוענים שגם לנטיה מוגדלת לסרטן.

סוכר מעובד

לפני מספר שנים הכרתי מישהי שחלתה בסוכרת סוג 2. זאת סוכרת שמאפיינת אנשים שצרכו סוכר במשך חיים שלמים אבל היא הייתה רק נערה. בשלב הזה הבנתי שהגיל הממוצע של האנשים שחולים במחלה הקשה הזאת הולך ויורד בשנים האחרונות בשל צריכה מופרזת של סוכר מעובד בעולם המערבי המודרני. סוכר מעובד זמין, זול וטעים ואנחנו אוכלים אותו הרבה יותר ממה שנהגנו לאכול אותו בעבר. במקביל צפיתי מהצד בהתדרדרות הבריאותית של מישהי יקרה ללבי. ראיתי כיצד הבריאות שלה הלכה והתדרדרה, שנים של עישון וצריכת סוכר מעובד נתנו את אותותיהם ומאישה חיונית חזקה וספורטיבית היום היא הפכה לאישה חולה, היא כמעט לא ניידת והיא רק בת 70. תמרורי האזהרה הבהבו לעברי מכל עבר. באמת שניסיתי להתעלם, אבל הרגשתי שזה לא יהיה אחראי כלפי עצמי, בעיקר לנוכח הדוגמאות החיות שסביבי. ידעתי שאם אני רוצה לשמור על איכות חיים כשאזדקן אני חייבת לדאוג לגוף שלי היום. בהתחלה ניסיתי לצמצם מתוקים, אבל זה לא עובד כך אצלי, הגוף שלי פשוט דורש יותר ויותר וכאמור אין לי כל יכולת למנן כמויות. הבנתי שעומדת בפני אפשרות אחת. להתנקות כליל מסוכר.

 

סוכר מעובד
סוכר מעובד

ההזדמנות הציגה את עצמה בפני לפני כשלוש שנים. עברתי ניתוח שאספר עליו בהמשך כשארגיש קצת יותר מוכנה לכך, אבל השורה התחתונה היא שבזמן ההחלמה לא הצלחתי לאכול סוכר. הייתי חסרת תאבון לחלטין ואיכשהו במהלך שלושת השבועות שנדרשו לגוף שלי על מנת להתאושש מהניתוח הוא התנקה לחלוטין מסוכר. הבחנתי בכך והחלטתי למנף את זה לטובת אורח חיים חדש ובריא יותר – הרבה מאוד ספורט ובלי סוכר מעובד. אני באמת לא יודעת מה יהיה בעתיד אבל את החלק שלי אני עושה, איו ממתקים, אין אורז, אין בגטים אין בייגלה, אין במבות. הדברים האלה שהיו חלק מהשגרה שלי הוסרו לחלוטין מהתפריט והומרו בהרבה פירות וירקות, פחמימות מורכבות, דגים ושומנים בריאים כגון שקדים, אגוזים, אבוקדו וכן גם גבינות שמנות. אני לא נמצאת שם עדיין במאה אחוז ויש עוד הרבה דברים שאני יכולה לעשות עבור התזונה שלי אבל אני בהחלט במקום טוב הרבה יותר ואם אני הצלחתי אז בחיי שכנראה כל אחת יכולה. זה רק עניין של נחישות ושל דחיית סיפוק מיידי לטובת השגת מטרה חשובה יותר בטווח הרחוק.

אני כבר שלוש שנים בתוך התהליך הזה ואני מרגישה שאני רק בתחילתו  אבל אני באמת נחושה לחלוטין להתמיד ולהחזיק כאן מעמד. חשוב לי להדגיש, זאת לא שאלה של משקל – משקל אף פעם לא היה עניין עבורי. לפעמים שקלתי קצת יותר לפעמים מעט פחות, אבל מעולם לא היו לי תנודות קיצוניות במשקל. זה עניין של רצון לחיות חיים בריאים ולחשוב איזו איכות חיים תהיה לי ככל שאזדקן. זה לא סוד שאני נלחמת בזקנה,  זריקות בוטוקס וטיפולים כאלה ואחרים, נראה לי אווילי לטפל בפנים ובנפש ולהזניח את הגוף. אז אם זה מעניין אתכם אני מבטיחה להמשיך לעדכן כאן בעתיד על המסע הזה ועל הכלים שמסייעים לי לבדוק במטרה.

שתפי חברות

מזמינה אותך לקרוא עוד

סוכר מעובד
המילים שלי
הגמילה שלי מסוכר מעובד הכישלונות שלי

כמה פעמים נכשלתי לפני ההצלחה (או הכישלון הבא)

סוכר מעובד
המילים שלי
הגמילה שלי מסוכר מעובד

התענוג שהורג אותנו ברכות – הפרידה שלי מסוכר מעובד

מבלות יחד
רק רוצחים בבניין

פודקאסט חובבים פותר מקרי רצח מסתוריים בבניין מגורים בניו יורק